katjuska

Alla inlägg under december 2013

Av Katja Kankaala - 31 december 2013 10:21

Årets sista dag :)

Nyårslöftena kommer säkert att hagla,

men tyvärr få som kommer att hållas.

Nej tänker inte avge några.

Hoppas bara att jag kommer få ett friskare år.

Inte behöva springa på sjukan stup i ett.

Hinner då springa på gymmet istället ;)


Biverkningarna från strålningen kommer tyvärr inte att avta på en gång.

Har börjat känna av det nu, det stramar och hugger till inuti bröstet.

Svårt att beskriva känslan.

Och huden rodnar.

17/30 gjorda nu, nedräkningen fortsätter :)


Idag ska vi till familjen Larsson

och fira in det nya året, vi blir 3 familjer.

Har förberett desserten, det blir

choklad och vaniljpannacotta med jordgubbssås.

 


Önskar alla Ett Gott Och Friskt Nytt År !   



Av Katja Kankaala - 28 december 2013 07:44

Oj va tiden går :)

Har hunnit fira jul med alla nära och kära.

Tjejerna verkar glada för sina klappar.


Idag ska jag på strålning nu på morgon,

dom har satt in en extra dag för alla juldagar,

tyvärr så får man inte julledigt ;)

Och nej jag kommer inte att ha några nyårslöften.

Men däremot ska jag ta itu med träningen igen,

får bli lite mer än bara promenader igen ;)

Och om man får önska sig nåt;

så vore det trevligt att slippa springa på sjukan ;)


Efter strålningen ska jag kolla om jag kan hitta någe snyggt på rean.

Haha om det finns någe kvar,

det har ju vart smockat med folk på TP.

Men det är klart,

det finns väl inte så mycket annat att göra nu när det är snöfritt.

Vore ju härligt med lite snö :)


Av Katja Kankaala - 21 december 2013 09:40

13 av 30 behandlingar gjorda :)

Om jag längtar till den 21/1 ?

Jaaa !

Är sååå trött på detta,

känns som det inte spelar någon roll hur mycket jag sover just nu.

Men men som jag sagt tidigare så är det väl bara och bit ihop :)

Det positiva är ju att håret växer och ögonfransarna börjar oxå komma tillbaks :))

Träningen tar jag itu med efter nyår, nöjer mig med promenaderna just nu.

Känns inte som det finns det där lilla extra energin till övers.

Går åt en hel del just nu, till att jobba och springa på strålningen.


Igår tog vi och julstäda hela huset.

Så nu är det dammråtte fritt en stund ialla fall ;)

Pynta och fixa granen.

Är så stolt över mina små änglar, som hjälper till.

     

Tack vare dom så orkar man mer än man tror ibland :)


Ska jobba en dag till eller haha en halv blir det ju.

Sen ska det firas jul i dagarna 3.

Synd bara att det inte verkar bli någon snö, hade vart pricken över iet.


Hoppas alla får en fin jul och tänk på dom ensamma.

GOD JUL   

Av Katja Kankaala - 14 december 2013 14:24

Snart så kan man fixa frisyr igen :-)

Av Katja Kankaala - 14 december 2013 13:37

Och nedräkningen fortsätter 22 gånger kvar, sen så strålar man kanske ;)

Lite trött bara men annars så känns det inget.

Träningen får stå åt sidan just nu, får nöja mig med promenader,

men det är ju bättre än inget alls.


Här har det bakats lite pepparkakor.

     

Köttbullarna är oxå rullade och kålrotslåda och morotslåda klart.

Snart så kan julen komma :)

 


Av Katja Kankaala - 7 december 2013 23:38

Första veckan på avklarad ;)

Härligt att vara igång igen,

trött har jag vart, men iförsig så efter att legat sjuk veckan innan ,

så tycker jag att jag klara det rätt bra :)

Tre första strålbehandlingarna avklarade, 27 återstår.

Det blir mycket spring till sjukan just nu.

Det jobbigaste är ju att man måste dit varje dag,

det orsakar ju oxå till att man blir trött.

Men det är väl bare och bita ihop och se glad ut.

Inte alltid så lätt, för man är ju rätt trött på alla behandlingar, biverkningar och hela faderuttan.

Jaja nog gnällt för denna gång.


Idag har det shoppats julklappar,

ätit på Mythos med familjen,pappa, Seija,Gun,Amanda och David

Kokat chokladkola hanns det oxå med.

Imorgon ska det iväg och shoppas lite till :)


Ha en fortsatt trevlig helg   

Av Katja Kankaala - 3 december 2013 14:44

Ojsan nu har man jobbat 2 halvdagar och är alldeles slut hur skall detta gå :)

Både igår och idag har jag vart tvungen att ta en liten tupplur efter att jag kommit hem.


Att dessa cellgifter kan ta så slut på en, det har jag svårt att acceptera,

men blir ju tvungen när ögona inte vill hålla sig öppna ;)


Men det har vart roligt att få börja arbeta igen :))

Underbart att få träffa alla igen, komma hemifrån är oxå härligt.


Imorgon börjar förtsa strålbehandlingen, får man se hur det blir.

Jag hoppas att det går att genomföra och jag inte får världens host attacker.

Vore lite tråkigt att behöva skjuta på behandlingarna oxå.

Vill ju liksom ha dom ur världen, man ser ju ett slut på det hela

och det slutet vill man inte flytta alltför mycket på.


Har även hunnit fixa lite julfint.

   

Får bli lite mera närmare jul.


Ta hand om er själva och andra

Kramas lite extra   

Ovido - Quiz & Flashcards