katjuska

Alla inlägg under oktober 2013

Av Katja Kankaala - 29 oktober 2013 11:53

Hoppades att jag skulle vara piggare idag men ack så vart det inte.

Bara och bita ihop ännu hårdare, vet inte om det är mina värden som är så förbaskat låga just nu,

har liksom ingen energi till övers alls,

blir andfådd för minsta lilla, skulle kunna tro att jag aldrig har tränat i mitt liv,

gäspar stup i ett, och ibland känns det som om luften inte räcker till.

Försöker få i mig Blutsaft ifall det är järnbrist, men vette katten om det hjälper.


Nej det är nog dessa förbaskade cellgifter som tär på en,

är iförsig tacksam, att jag var i rätt hyfsad kondition när jag påbörja min resa.

Det har nog påverkat att jag klarat mig rätt hyfsat från all biverkningar, sen kanske att jag är så förbaskat envis, tar mig ut på en kort promenad, även när jag kanske  kunnat ligga kvar i soffan och tyckt synd om mig själv,

tänker alltid att det finns någon som mår värre än mig och då är det ju bara och hopp i skorna och traska åtminstone runt kvateret, bättre än inte alls ;)

Och det här med håret, att klippa av mig håret innan,

det var ett beslut jag fatta rätt snart efter att jag hade fått mitt besked, sen har man fått bearbeta det vart eftersom.

Ångrar mig inte att jag tacka nej till peruk, har knappt använt mina sjalar som jag inhandla i början :)

Kan längta tills hela cirkusen är över, då ska jag låta håret växa ut igen

och hoppas att min energi kommer på topp igen ;)


Tack min underbara familj och vänner för att ni finns där utan er hade denna resa vart dubbelt så svår.

   


Av Katja Kankaala - 27 oktober 2013 20:46

Helgen har avlöpt ganska smärtfritt, har försökt ignorera tröttheten och allt annat.

Fredagen tillbringades i familjens sällskap och lite vin och ostbricka med diverse gosaker.

Igår passa vi på och tog en liten krogsväng.

Idag vart det pizzabak efter att Natta vart på dans och innan det så var vi och lämna en stor kartong med gosedjur till insamling till barnhem i Ukraina.

     

Ena plåten med skinka, tonfisk och ost, den andra delad i tre bit 1 men köttfärs,champinjoner och ost, bit 2 köttfärs och ost, bit 3 med skinka och ost

Alla nöjda och får det dom tycker om :)

Sedan har det skrivits inbjudningskort inför Nattas 10 års party, vilket kommer att ha Halloween tema.

Nästa vecka kommer man ha sällskap här hemma, eftersom tjejerna har höstlov.

Och självklart har jag nedräkning, snart sista kuren,usch har börjat tappa även ögonbrynen.

Kommer nog hinna tappa en hel del innan jag är helt klar med allt detta.

Men haha får väl rita ett par efter humör då ;)

Ha det så gott och kramas

  


Av Katja Kankaala - 25 oktober 2013 23:14

Denna vecka har vart seg och jag menar då verkligen seg i bemärkelse i allt, träning, umgås socialt, blogga ja allt.

Men ja jag vet inte om det kan bero på att jag ligger lågt i värdena ,ja det måste då ju vara i alla värden haha.

Hugaligen va trött man kan känna sig då.

Hmm skönt att det är sista kuren snart, så förbaskat trött på allt detta just nu och trött på att höra, ja men det är snart sista ,juuu för fasiken jag vet.

Men jag jag kan lova att har man inte behövt gå igenom detta helskotta ,så är det svårt att förstå, jag hade inte förstått innan ,nu vet jag.

Och jag lovar jag är fasiken inte avundsjuk på dom ska gå igenom detta.Men om någon vill prata inför sin egen behandling så lyssnar jag gärna.

Men som vanligt så biter jag ihop mina käkar och kämpar på :)



Av Katja Kankaala - 16 oktober 2013 15:51

Idag fick det bli en promenad, lättare styrketräning på hemmaplan och avsluningsvis lite yoga.

Mådde inte så där jättebra, så därför valde jag träning nära hemmet,

inte så kul att vara på gymmet och känna att man måste kräkas, skönare att vara hemma då.


Jaja jag kunde ha avstått helt från träning, men det känns ändå bra att ha gjort någet,

blir ju liksom inte bättre och piggare av att ligga i soffan.


När jag väl var klar med den lilla träningspasset, så fick jag lite inspiration att tvätt fönster,

härligt nu ha jag bara övervåningen kvar :)

passa på och köra tvättmaskin några gånger oxå.


Därpå var det dags för lite lunch, men eftersom jag inte är så väldans hungrig,

så fick det bli en halv honungsmelon och apelsin.

Med energidepån påfylld, satte jag mig och sydde på mina hissgardiner :)

Som snart är färdiga, måste bara köpa lite öglor som jag missat att göra ;)


Sitter här vid datorn och vilar opp mig nu så man orkar laga mat åt familjen senare idag.

Vilket kommer att bli :

Stekt rödspätta med hemgjord remouladsås, kokt potatis, ärtor och grönsallad.


Imorgon är det dags att träffa läkaren igen och få veta hur fortsatt behandlig kommer att bli.

Bra hoppas ju jag ;)


Ha en fortsatt underbar dag kram 

  


Av Katja Kankaala - 15 oktober 2013 19:33

Ja idag var det ju dags igen då, om jag såg fram emot det, både och.

Det var ju näst sista gången, men såg ej fram emot biverkningarna som kommer.

Tog si så där 2 1/2 h att få i sig allt.

Men det bekommer inte mig,för dom är ju såå härliga dom som jobbar där.

Har eget rum med tv. Så tiden går rätt fort :)

Efteråt åkte vi och käka lunch, sedan passa vi på att storhandla medans jag orka.

Tog även en sväng till Kinaaffären i Nyfors och handla lite saker.

 

Dessa var en del :) Har fått lite smak för ingefära :)

Och ingefära ska ju vara bra mot illamående ;)

Vilket jag drabbas av just nu, men BIT IHOP snart är det över yihaa ;)

Av Katja Kankaala - 14 oktober 2013 22:23

Idag var jag och lämna blodprov inför imorgon. Därefter fick det bli ett pass på gymmet.
Väl hemma tog jag och jaga lite dammråttor, kan för bävulen inte förstå vårt dom kommer ifrån. Och förökar sig snabbt gör dom oxå ;-)
Sedan var det dags för lite lunch vilket fick bestå av laxbiff, honungsmelon, tomater och turkisk yoghurt.
Vart helt slut efter det, så en tupplur satt inte ivägen :-P
Imorgon är det dags igen för kur nr 5
visst bara 2gånger kvar jag vet. Men det emot iallafall. När man vet hur man kommer att må den närmaste tiden igen.
Ja jag kommer att bita ihop. För det lär behövas.
Plockar fram lite extra jävlar i anamma ;-)
Ha det så gott allt ordnar sig <3

Av Katja Kankaala - 13 oktober 2013 19:47

Idag har bakning fått prio ett här hemma.

Börja dock med en promenad i morse så att man fick lite friskluft i sig idag :)

Karelska piroger stog förts på agendan.

       

När det var klart var det dags för lite rågsiktskaka.

 

Medan degen till dessa jäste passa jag på och slänga ihop lite fröknäckebröd.

 

Ville dock ha lite efterrätt idag det vart Äppeltantens smulpaj.

       

Och innan efterrätt måste man ju ha lite mat.

Finsk korvsoppa fick det stå på menyn.

 

Inte alls dumt ;) Mätt så det heter duga är man åtminstone.

Av Katja Kankaala - 12 oktober 2013 16:13

I torsdags så bet jag ihop rätt och plocka fram den finska sisun,

hoppa upp på cykeln och trampa mina 7 km till gymmet rev av ett pass på 1tim, sen trampa hem i ösregnet.

Härligt var det ;)


Igår vart det en underbar promenad i det vackra höstvädret, sen valsa runt med dammsugaren en sväng.

Dessa små dammråttor som förökar sig bara man råkar blinka ;)

När Mika kom hem stack vi iväg och shoppa present åt Nadjas kompis och jag passa på och köpte lite ljung.

Sen väl hemma igen vart det häckklippning.

Kvällen tillbringa vi framför tv och dator.


Idag väckte vi barnen rätt tidigt, tog en morgonpromenad.

Alltså vilket härligt väder vi har tycker att det är alldeles underbart :)

När alla fått i sig frukost och duschat drog vi iväg till Tuna, Linnéa skulle ha byxor från Carlings hitta 2 par.

Därefter fortsatte färden till Strängnäs Marknad, åh va det var folk där.

Nathalie och Nadja fick kepsar och så köpte vi lite godis mm.

   

Nu kokar jag risgrynsgröt som jag ska ha imorgon till Karelska piroger och så blir det korvsoppa.

Idag blir det ugnstekt lax, hollandaisesås, pressad potatis och grönsaker


Ha en fortsatt trevligt och underbar helg Kram


Ovido - Quiz & Flashcards