katjuska

Alla inlägg under november 2014

Av Katja Kankaala - 16 november 2014 20:22

Har vart usel på att skriva av mig :)

Idag har vi firat våran minsta tösamaja som fyller hela 11 år på tisdag.

Det vart lite gott och blandat vid fika bordet, en del glutenfritt och en del med.

Igår var ju inte jag den allra piggaste men lyckades kravla mig upp ur sängen framemot eftermiddagen.

Och satte då igång och baka glutenfri tårtbotten   

2 dl socker

4 ägg

1 1/2 dl mandelmjöl

1 1/2 dl potatismjöl

2 tsk bakpulver

Vispa ägg och socker poröst, blanda i resten av ingredienserna.

Grädda i 175C ca 30 min.

La imellan jordguggssylt och chokladmousse.

Och täckte med jordgubbsmousse. Inte dumt alls.


Imorgon är det jobbardag igen. Ska skjutsa gubben till hans jobb till 5,

börjar själv först 8 men får väl åka hem och fixa lite innan jobbet.

Sen kanske det blir lite träning ska ju springa Stockholm Tunnel Run på lördag.

Det ska bli roligt, för för ett år sen då hade det inte vart möjligt för mig att genomföra ett sådant lopp,

så ser det som en revanch från sjuktiden. För utan min träning tror jag att jag hade mått mycket sämre även idag.

Har ju lite skavanker efter cancern och biverkningarna från Tamoxifenet gör ju inte saken bättre.

Men träningen hjälper mig att klara av vissa saker, som tex äta ordentligt.

Utan mat orkar man inte träna :)


Ha det gött och var rädda om er själva   


Ovido - Quiz & Flashcards