katjuska

Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Oj vad tiden går.

Av Katja Kankaala - 27 juli 2014 20:50

  Oj det var länge sen. Mycket har hänt sen sist.
Pappa min mår bra. Han är som han alltid varit :-)
Jag mår också bra. Har bara lite besvär med lymfödem. Men försöker hålla det i schack med hjälp av träning, ,torrborstning och äter örtmedicin Astragalus och Chlorella.


Var på konsert med Nadja 1D

Hon var lycklig hon :)


Semester har jag också hunnit ha.
Åkte till Finland första veckan. Bila till Uleåborg. Tog 15 timmar :-)

       

Stranden heter Nallikari synd bara att det inte var lite varmare då.

Och Natta övar med luftgevär.

 

Och så här ljust är det på natten där :)
Var där i några dagar. Sen åkte vi till Åbo.

 

Medeltidsmarknad hann vi med i Åbo :)


Hemma igen efter en vecka. Chilla någon dag.

Sen vart det Gröna Lund.


Sista veckan passa vi på att börja riva ut köket :-)

         

 

Mitt tillfälliga kök :) Tur att det är sommar :D
Det är nästan klart nu

     

   
Lite lister mm och självklart fick jag idén att möblerna ska målas om :-D
Snart klar även med dom
Bordet kvar att måla.

Igår vi till Skantzö badet. Jättebra hade vi.

Ändå tills barnen skulle ta ett sista dopp.

Nadja var och hoppa vid hopptornet. Hon simma mot stegen efter sitt hopp.

Och samtidigt så hoppar en stor karl från femman och träffar henne rakt på ryggen.

Hon kunde knappt gå och stå när hon kom upp.

Vi fick tillbringa kvällen på akuten .
Var livrädd att det skulle vara någon inre blödning.
Men dom var urgulliga på Akuten , röntga henne ordentligt med skiktröntgen och undersökte henne .

Det var värt alla timmar och få veta att det inte var någon fara med henne. <3

Nu hoppas jag att det är lite lugnare igen.

Ja förutom alla projekt jag drar igång här ;)

Var rädda om er 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja Kankaala - 27 april 2015 20:54

I lördags var det då dags för Women´s Health Halvmarathon. Är mäkta stolt över mig själv    Klara den på 2h 19min 56s. Hade som mål att klara den på 2h 30 min.       Uppladdning innan loppet.       Där gick starten :)       ...

Av Katja Kankaala - 10 mars 2015 14:55

Eftersom jag vart hemma idag, så passa jag på att baka lite glutenfritt bröd :)     1 limpa                               2 dl bovetemjöl                      Går bra att blanda andra mjölsorter 1 dl majsmjöl                          ba...

Av Katja Kankaala - 10 mars 2015 06:41

Idag blir det att vabba, händer ej så ofta nu för tiden. Vilket är rätt skönt, har nog fått min dos av det när tjejerna var små :) Men idag så ska jag pyssla om våran lillskrutta, hon hostar och hostar stackarn. Gjorde iordning lite citron & ho...

Av Katja Kankaala - 9 mars 2015 06:44

Åh så härligt att ha en extra ledig dag, det var ett tag sedan :) Plus att jag kör kort vecka endast 3 dagars jobb härligt, härligt      I helgen passa jag på att få lite kvalitetstid med min käre make, händer alltför sällan just nu. Gick p...

Av Katja Kankaala - 24 januari 2015 08:48

Att få en vanlig förkylning nej inte jag. Har då istället fått rosfeber, hmm inget att leka med, har jag konstaterat. Den erfarenheten hade jag gärna vart utan. Har nog inte vart så här sjuk sen jag fick sista dosen cellgifter och insjukna i in...

Ovido - Quiz & Flashcards