katjuska

Alla inlägg under januari 2014

Av Katja Kankaala - 22 januari 2014 14:45

Igår fick jag sista strålbehandligen :)

Så idag var det en såå skön känsla att få åka hem direkt efter jobbet,

en ren befrielse.

Har nog inte riktigt fattat ännu att det är över.


Det var den 17:e april förra året som jag fick beskedet.

därefter har det vart operation, cytostatika och strålning.

Men nu, nu så är det över, så himla skönt.


Vill bara säga ett stort TACK till alla nära & kära som stöttat mig genom denna tid.

Allra mest min underbara familj, som stått ut med mig,

utan er hade det inte varit lika lätt.


Nu ska det blickas framåt

och hoppas på att jag slipper liknande erfarenheter ifortsättningen.

  




:))

Av Katja Kankaala - 19 januari 2014 10:40

Ett bubblande jubel sprider sig i min kropp just nu :)

Endast 2 gånger kvar av behandlingen.

På tisdag kommer jag nog skutta ut från strålningen

och hoppas att jag aldrig med ska behöva gå igenom detta.


Det är svårt att beskriva känslan för någon som inte gått igenom liknande,

men jag hoppas att så få som möjligt ska behöva göra det.

Tyvärr så ser det ut som det bara ökar med cancer, man undrar ju vad det beror på.

Är det bara det att det upptäcks lättare eller är det våran livsstil och miljö som påverkar det.


Har fått 6st cytostatikabehandlingar och snart 30 strålningar. 

Måste säga att vara i bra form inför en sån här behandling är bara ett plus.

Tror nog att det är tack vare för det, som jag har klarat mig så bra genom allt.

Och självklart en hel del djävlar ianamma,ibland är det bra att vara envis.

Och såklart alla underbara människor som har stöttat mig, utan dessa hade det inte vart så lätt.


Så här ser det ut efter alla strålningar just nu.

   

Det kliar och stramar. Men men det går över sen :))

Små skuttar redan :))

  


Av Katja Kankaala - 12 januari 2014 17:20

Härligt att det äntligen vart vinter, så man andvändning av sina vinterkläder bla ;)

Och så blir det ju så mycket ljusare :)

Var på en promenad i skogen idag det var så fiint där,

ja jag njuter verkligen nu.

Hoppas bara att det kommer lite mer och att det får stanna kvar ett tag.


Till lite annat:

Är igång med träningen ordentligt igen :))

Även det underbart.

23/30 behandlingar gjorda,

om jag längtar tills det är över ?

Jaaa det gör jag :)

Börjar ha rejäla brännskador av strålningen,

ungefär som om man hade brännt sig i solen riktigt illa,får smörja mig ordentligt.


Imorgon ska jag till läkaren, hmm ja jag är lite nervös,

har ju ej vart dom positivaste beskeden sista tiden :(

Iförsig ska ju cancern vara borta, så det ska ju inte vara så farligt.

Men men pustar väl ut ordentligt efteråt istället.


Ha det så gott och njut av vintern   

Av Katja Kankaala - 6 januari 2014 17:38

Tänkta sig att tiden går fort ;)

18 år sedan jag och min man stog i Forskyrka framför prällen,

minns att han prata nåt om bilar och motorer och sa mitt namn lite fel :))

Ja haha roligt var det och så har vårat liv tillsammans vart, med en massa upp och ned gångar,

som en berg och dalbana.

Så det ska vi fira idag.

Haha är nog inte den enklaste att leva med ;)

tackar därför min käre make, att han älskar mig för den jag är och för hur jag är.

     


Var rädda om varann och acceptera varandras fel och brister ingen är perfekt   


Ovido - Quiz & Flashcards