katjuska

Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Katja Kankaala - 10 januari 2015 15:14

Hejsan igen :)

Bloggandet har legat nere rätt mycket ;)

Nytt år men inga löften men däremot MÅL

Ett mål är att åtminstone 1 gång/månad blogga.

Springa halvmaraton 25/4 :)

Midnattsloppet i Stockholm den 15/8

Tjurruset den 3/10

Så nu ska det tränas inför dessa lopp :)

Tar igen lite från förra året kände att formen var inte på topp efter sjukdomstiden.

Men nu så ;)


Var ute och jogga på förmiddan idag 5,8 km 40 min.

Nu bakas det energibitar och mjölfri fröknäcke.

   

ENERGIBITER

2 dl kokosflingor

2 dl solrosfrön

2 dl pumpafrön

4 dl müsli/havregryn (jag använder glutenfritt )

3 dl russin

1 dl gojibär

4 ägg

Mixa ihop allt i matberedare.

Bred ut på plåt med bakplåtspapper.

Skär i lagom bitar.

Grädda mitt ugnen i 175 C ca 15 min.


FRÖKNÄCKE

1,25 dl linfrön

1,25 dl solrosfrön

1,25 dl pumpafrön

5 msk chiafrön

1,5 tsk salt

2,5 dl raps/oliv olja

4 dl vatten

( jag hade i lite chili i mina )

Mixa ihop allt i matberedare.

Låt stå och svälla ca 1 h.

Bred ut på plåt med bakplåtspapper.

Grädda i nedre delen av ugnen i 150 C ca 1 h.


Njut av dom små ögonblicken   

Ovido - Quiz & Flashcards