katjuska

Alla inlägg den 22 november 2013

Av Katja Kankaala - 22 november 2013 15:10

Är ju klar med cellgifterna, håret börjar komma tillbaks.

Tappar ögonbryn fortfarandes dock.

Men va gör det, i det hela inget :)

Har 1 vecka kvar hemma, sen är det dags att börja jobba igen.

Ska bli riktigt skönt, är rätt trött på att gå hemma,

fast jag hittar på saker att

syssselsätta mig med, så är det tråkigt i längden.

Börjar även strålbehandligen i samma veva. Hoppas att det kommer att gå bra.

Man ska ju inte få såna biverkningar av det, mest på huden , men jaja det återstår att se :)


Passar på och bakar knäckebröd medans jag är hemma ;)

   

Recept:

ca 2 msk surdegsdrund

ca 2 dl vatten

2 dl grynblandning

2 dl rågsikt

3 dl vetemjöl

1-2 msk honung

1/2 dl linfrön

1/2 dl sesamfrön skalade

1 tsk himalayasalt


Blanda allt till en smidig deg.

Dela degen i lagom stora bitar, kavla tunnt.

Lägg på bakplåtspapper, fukta lite lätt med vatten, nagga.

Strö på tex flinsalt om man vill.

Placera en plåt mitt i ugnen.Värm ugnen till 200 C

Lägg på brödet på den varma plåten grädda mitt ugnen ca 5-8 min.

Ha koll dom blir snabbt mörka.


Ovido - Quiz & Flashcards