katjuska

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2013

Pigg & Glad ;)

Av Katja Kankaala - 12 oktober 2013 16:13

I torsdags så bet jag ihop rätt och plocka fram den finska sisun,

hoppa upp på cykeln och trampa mina 7 km till gymmet rev av ett pass på 1tim, sen trampa hem i ösregnet.

Härligt var det ;)


Igår vart det en underbar promenad i det vackra höstvädret, sen valsa runt med dammsugaren en sväng.

Dessa små dammråttor som förökar sig bara man råkar blinka ;)

När Mika kom hem stack vi iväg och shoppa present åt Nadjas kompis och jag passa på och köpte lite ljung.

Sen väl hemma igen vart det häckklippning.

Kvällen tillbringa vi framför tv och dator.


Idag väckte vi barnen rätt tidigt, tog en morgonpromenad.

Alltså vilket härligt väder vi har tycker att det är alldeles underbart :)

När alla fått i sig frukost och duschat drog vi iväg till Tuna, Linnéa skulle ha byxor från Carlings hitta 2 par.

Därefter fortsatte färden till Strängnäs Marknad, åh va det var folk där.

Nathalie och Nadja fick kepsar och så köpte vi lite godis mm.

   

Nu kokar jag risgrynsgröt som jag ska ha imorgon till Karelska piroger och så blir det korvsoppa.

Idag blir det ugnstekt lax, hollandaisesås, pressad potatis och grönsaker


Ha en fortsatt trevligt och underbar helg Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja Kankaala - 27 april 2015 20:54

I lördags var det då dags för Women´s Health Halvmarathon. Är mäkta stolt över mig själv    Klara den på 2h 19min 56s. Hade som mål att klara den på 2h 30 min.       Uppladdning innan loppet.       Där gick starten :)       ...

Av Katja Kankaala - 10 mars 2015 14:55

Eftersom jag vart hemma idag, så passa jag på att baka lite glutenfritt bröd :)     1 limpa                               2 dl bovetemjöl                      Går bra att blanda andra mjölsorter 1 dl majsmjöl                          ba...

Av Katja Kankaala - 10 mars 2015 06:41

Idag blir det att vabba, händer ej så ofta nu för tiden. Vilket är rätt skönt, har nog fått min dos av det när tjejerna var små :) Men idag så ska jag pyssla om våran lillskrutta, hon hostar och hostar stackarn. Gjorde iordning lite citron & ho...

Av Katja Kankaala - 9 mars 2015 06:44

Åh så härligt att ha en extra ledig dag, det var ett tag sedan :) Plus att jag kör kort vecka endast 3 dagars jobb härligt, härligt      I helgen passa jag på att få lite kvalitetstid med min käre make, händer alltför sällan just nu. Gick p...

Av Katja Kankaala - 24 januari 2015 08:48

Att få en vanlig förkylning nej inte jag. Har då istället fått rosfeber, hmm inget att leka med, har jag konstaterat. Den erfarenheten hade jag gärna vart utan. Har nog inte vart så här sjuk sen jag fick sista dosen cellgifter och insjukna i in...

Ovido - Quiz & Flashcards