katjuska

Alla inlägg den 10 september 2013

Av Katja Kankaala - 10 september 2013 16:48

Åh det är ju oroligt vilket härligt väder vi har fortfarandes.

Har avstått från gymmet igår och idag, är lite småsnuvig vill inte riskera att det blir värre,

nu när jag har så kallad låg vecka.

Men det gör inget har passat på och tagit skogspromendar istället, det är ju så otroligt vackert där ute nu.

Bra för själen. Detta skådespel med alla färger. Man kan ju inte annat än förundras varje gång :)

Och ja jag älskar denna årstid.

 

Idag bakas det lite knäckebröd, har fått sån lust att baka en massa nu när jag är hemma, och familjen tycker inta alla illa om det, har jag märkt :)

 

2 dl dinkelmjöl fullkorn ( hade ej det hemma så jag tog 1 dl durumvete + 1 dl rågsikt )

1/2 dl solroskärnor

1/2 dl pumpafrön

1 dl sesamfrön

1/2 dl linfrön

2 tsk flingsalt

1/2 dl oliv el, raps olja

2 kokande vatten

Blanda allt i en skål och häll på kokande vatten, rör om.

Bred ut smeten på en men bakplåtspapper, tunnt

Grädda i 150 C ca 50-60 min nedre delen av ugnen.

 

Ta vara på dom små ögonblicken ;)

Ovido - Quiz & Flashcards